Skalering

At skalere sin (deleøkonomiske) forretning

Hvor starter man egentlig når man skal skalere sin ellers gode idé og forretning? Med en baggrund i Airbnb og nu Reshopper vil Aja tale om hvordan man går fra en rigtig god ide der fungerer til at skalere den. Det vil være Airbnb historier om at være en del af en rejse til en unicorn (og forbi) og Reshopper fortællinger om at tage en dansk success og sammen med founders bringe den internationalt – med mål om at blive verdens største markedsplads for børnefamilier. Aja vil fortælle om alt der ikke virkede, det der gjorde og forhåbentlig genveje mellem de to. Deleøkonomi er en del af begge forretninger, men hvad er det egentlig og er der stadig vækst i det? Det vil også være med.

Aja Guldhammer Henderson

CEO at Reshopper

Aja er uddannet fra Copenhagen Business School (CBS) og har siden boet i Paris, studeret i Indien og passet jaguarer i den bolivianske jungle.

I 2011 vendte Aja retur til Danmark og startede i det dengang ukendte Airbnb, hvor hun i 4 år som Country Manager var ansvarlig for væksten i Norden og Holland. En rejse med eksponentiel vækst, scrappy startup initiativer og opbygning af et (nu) stort community fra bunden.

I 2016 skiftede Aja til danske Reshopper, hvor hun som CEO er ansvarlig for at lede den ambitiøse internationale ekspansion. Reshopper er Danmarks største markedsplads for børnefamilier og er godt på vej til at blive det samme i Holland, Sverige og snart England.

Aja er passioneret omkring bæredygtighed, har været en del af regeringens advisory board for cirkulær økonomi og mener, vi kun har set begyndelsen af, hvad der kan deles, bruges og genbruges på en smartere måde. Hun elsker desuden eventyr, og det seneste var en tur til Mongoliet i en bil, der kørte på planteolie.

Airbnb_Logo_Bélo.svg