Branding er big business

Head of Marketing, Audi, Jacob Thiesen
Jacob Thiesen
seed-stage

Tidspunkt: 5. marts 2025 kl. 12.00 - 12.50

I en verden hvor markedet i en hvilken som helst branche aldrig har været større og mere gennemsigtigt, og hvor konverteringsraten på de fleste SoMe ads falder drastisk, bliver vigtigheden af at have et stærkt brand kun større og større. Alligevel har flere virksomhedsledere tendens til at negligere vigtigheden af branding til fordel taktisk kortsigtet kommunikation og markedsføring. Det ene går selvfølgelig ikke uden det andet, ligesom afhængighedsforholdet mellem salg og marketing er indiskutabelt.

Fra en branche hvor konkurrencen aldrig har været mere intens og hvor nye brands på månedlig basis entrerer markedet, vil Jacob komme helt konkrete eksempler på hvordan Audi skaber big business gennem et målrettet arbejde med brandet. For hos Audi er man ikke i tvivl: Et stærkt brand = premium pris.

Om Jacob Thiesen

Head of Marketing, Audi,

Jacob Thiesen har arbejdet med marketing og branding i mere end 15 år. Først hos nogle af Danmarks største sportsbrands Brøndby IF og AG København og de seneste 10 år hos et af verdens største bilbrands Audi. De seneste 4 år har Jacob haft ansvaret for marketing hos Audi Danmark.

Jacob kender alt til vigtigheden af at have et stærkt brand, men ikke mindst også hvordan man driver salg med udgangspunkt i branding. Jacob har bl.a. været med til at vinde e-handelsprisen og til at slå Audis salgsrekorder i Danmark indtil flere gange.